Rola scenariusza i scenopisu w realizacji filmów promocyjnych - Agrisol

Rola scenariusza i scenopisu w realizacji filmów promocyjnych


Kiedy szukamy firmy, której zdecydujemy się powierzyć realizację filmu reklamowego naszego przedsiębiorstwa, jego działań, produktów lub usług, aby zapoznać się z ofertą tego typu producentów w pierwszej kolejności przeglądamy internet. Każdy z nas chce mieć pewność, że inwestycja w produkcję spotu będzie przynosiła nam realne korzyści, co w ciągu najbliższych kilku lat bezpośrednio rzutować będzie na wzrost popularności naszych produktów lub usług. W związku z tym, najważniejsza kwestia to zdawać sobie sprawę z tego, czego faktycznie możemy wymagać od filmowców. Nie każdemu możemy zaufać bowiem tak, jak profesjonalistom z firmy filmowa.pl. O ile rozumiemy czym jest plan zdjęciowy, nagranie, montaż i udźwiękowienie, o tyle nie do końca wiemy, czym różni się scenariusz od scenopisu oraz jakie znaczenie mają one dla realizacji materiału. A to na nich przecież opierać się będzie gotowy materiał.

Scenariusz filmu promocyjnego

Scenariusz to materiał literacki, który w każdym przypadku jest podstawą realizacji fabuły. Może być utworem oryginalnym bądź też przeróbką utworu dramatycznego z dialogami i odautorskimi didaskaliami, ale również przeróbką dzieła literackiego. Scenariusz przystosowuje m.in. dramat, słuchowisko i utwór niedramatyczny oraz składniki takiego utworu do wymagań sceny, filmu fabularnego, filmu dokumentalnego, spektaklu telewizyjnego czy spotu reklamowego właśnie.

Scenopis spotu

W kolejnym etapie realizacji filmowej na bazie scenariusza opracowywany jest scenopis, czyli techniczny plan realizacji filmu, sztuki teatralnej, serialu telewizyjnego lub naszego spotu reklamowego. Składa się on z takich elementów jak: szczegółowy opis kolejnych scen, scenografii i ujęć kamery. W czasie zdjęć na planie filmowym jest podstawą dla określonych działań reżysera, operatora i scenografa.